Hué

28 maart 2017 - Hue, Vietnam

Temperatuur: 23 graden Celsius

En het is weer droog! En lekker afgekoeld, ideaal voor een drukke dag als vandaag, want we hebben een vol programma.

We starten met een bezoek aan de Citadel, waar ooit de Verboden paarse Stad met keizerlijke paleizen stond. Hier is met steun van de UNESCO grootschalig gerestaureerd, waardoor je een goed beeld krijgt van het vroegere hofleven. Enorm groot, mooi, en authentiek. We hebben er dan ook ruim 2 uur doorgebracht.

Vervolgens rijden we door naar een opstapplaats voor boten, en krijgen we een boottocht op de Parfumrivier. Niet erg speciaal, meer een commerciële vaart, want onderweg proberen ze ons van alles en nog wat aan te smeren, tevergeefs ….

Na de lunch stappen we op de fiets voor een tocht door Hué (jaja, kriskras tussen die krioelende brommertjes) en via allerlei kleine (achter)buurten richting het platteland. Een prachtige tocht langs de rijstvelden, de mooiste natuur en heel veel lachende en zwaaiende kinderen. Wat een ervaringen…en wat een andere wereld. De foto’s zeggen meer dan mijn woorden.

En weer heel veel groetjes,

Levin en Sabine

1. Jean:
    28 maart 2017
    Haha.....op de fiets. Moet niet gekker worden. En ja azië is een heel andere wereld. Dat maakt het speciaal. Have fun!!
  2. Moniek:
    28 maart 2017
    Oh vast ook weer lekker dat t niet zo extreem warm is. Wat een indrukken en wat een mooie foto's. En door naar de volgende belevenis.
  3. Joni:
    29 maart 2017
    Wauw...
  4. Moniek:
    29 maart 2017
    Wat knap dat je jouw grens zo hebt verlegd. Wat een afwisselende reis!