Hanoi - Sapa

4 april 2017 - tt. Sa Pa, Vietnam

Temperatuur: 23 graden

De reden waarom wij expliciet deze reis hebben uitgekozen, was omdat we Sapa zouden aandoen. Zoveel over gelezen en foto's van gezien. Sapa ligt helemaal in het Noorden van Vietnam, bijna aan de Chinese grens, en hoog in de bergen. Hier ervaar je nog het echte Vietnamese leven in een redelijk koel berggebied met de terrasvormige akkers met rijst en maïs. Vanochtend vroeg om 7 uur vertrokken we dus voor een busrit van 330 km naar Sapa.
We komen hier rond 13.00 uur aan, even lunchen en we gaan op pad. Een fikse wandeling staat ons te wachten, maar het belooft heel mooi te worden. Samen met 2 lokale gidsen (Si en Chu, 2 geweldige meiden) vertrekken we richting de superkleine dorpjes waar je van alles en nog wat kunt kopen. Hier wonen ook nog echt allemaal verschillende bergstammen, elk met hun eigen gebruiken en levensvoorzieningen. En verder onderweg heel veel mooie landschappen, de bekende rijstvelden in terrasvormen, af en toe doet het een beetje jungle-achtig aan.

Rond 17.00 komen we terug bij het hotel aan, allemaal zo rood als een tomaat (oké, oké Levin en ik misschien nog net iets roder), en gaan genieten van een welverdiend pilsje een terrasje verderop.

We blijven hier de komende 2 nachten, heel blij dat we de keuze voor Sapa gemaakt hebben.
Tot later!!
Levin en Sabine

1. Jolanda smeets:
    4 april 2017
    Hoe mooi allemaal maar ik merk dat dit toch echt een vakantie is waarbij je erna aan vakantie toe bent hihihi
    Veel lopen en klimmen en zelfs fietsen jullie zijn heel sportief bezig
  2. Jean:
    4 april 2017
    Leuk die busreizen. Zo zie je echt heel veel van het land. En temp is perfect zie ik. Groetjes en nog veel plezier
  3. Moniek:
    4 april 2017
    Nog even jullie verhaal lezen voor dat ik slapen ga. Droom ik maar over Vietnam, net alsof ik er ook even ben....... Zzzzz
  4. Angélique:
    4 april 2017
    Ik ben zo benieuwd naar de verhalen achter deze mooie geschreven verhalen. Maar helaas ..... het duurt nog even voor wij ons weer zien ;-)