Ninh Binh - Halong Bay - Hanoi

3 april 2017 - Hanoi, Vietnam

Temperatuur: 25 graden Celsius

Gistermorgen met de bus op weg naar het langverwachte Halong Bay. Na zo’n 4 uurtjes zijn we er. Het is er druk, druk en nog eens druk. Halong Bay is een aantal jaren geleden uitgeroepen tot een van de zeven wereldwonderen volgens UNESCO en dat is te merken. Ook hier merk je weer hoezeer Vietnam bezig is met de opbouw van het land, want natuurlijk is Halong Bay een toeristische trekpleister en dat weten ze heel goed uit te buiten. In eerste instantie balen we daar een beetje van, zo erg hadden we het niet verwacht, maar eenmaal op het water, valt het reuze mee…het is er zo groot… en we hebben met onze groep een privéboot.

We starten de boottocht met een lunch op de boot, met allemaal heerlijke vis en daarna gaan we naar het dek. De zon schijnt, dus we genieten met volle teugen. En het is er zo mooi, echt schitterend (zie foto’s). Zo varen we ruim 3 uur rond, met een tussenstop aan land waar we nog een half uurtje een grot ingaan. Wat weer een ervaring, Geweldig!!

Vanmorgen weer vroeg op, op weg naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam, ook weer een rit van zo’n 4 uur. De stad bevalt me meteen. Chaotisch, maar niet zo heel erg, net iets minder druk. Het is ook de regeringsstad, dus dat merk je ook wel aan het soort mensen (jaja, zeg maar ambtenaren). Na een heerlijke lunch gaan we naar de regeringsgebouwen, de tempel van de literatuur (begin van de oudste universiteit van Vietnam) en lopen we nog een uurtje door de stad.

Morgen vertrekken we al om 7 uur (!!!) op weg naar Sapa (helemaal in het Noorden in de bergen) voor 2 dagen, daarna komen we nog terug naar Hanoi.

Heel vroeg op, dus wij gaan slapen,
weer heel veel groetjes,
Levin en Sabine

1. Jan Mochel:
    3 april 2017
    zo ontzettend mooi. dit is het Vietnam wat ik voor ogen had.
  2. Angélique:
    3 april 2017
    Mooi en wat goed geregeld met een privéboot inclusief verse vis. :-) Zo te lezen is het geweldige vakantie.
  3. Roy van der walle:
    4 april 2017
    schitterend!!
  4. Joni:
    4 april 2017
    Prachtig! En dan te bedenken dat het in real life nòg adembenemender is... Dit neemt niemand jullie nog af. xxx