Van Hoi An naar Hué

27 maart 2017 - Thành phố Huế, Vietnam

Temperatuur: 33 graden - 21 graden (heel veel regen)

Gisteren hadden we een vrije dag, wat zeker ook wel eens lekker was. We startten met een groepje in het sportcafé om Formule 1 te kijken; leuk, opeens allemaal Nederlanders om ons heen, die we eerder deze reis nog niet of nauwelijks hebben gezien. Daarna op zoek naar iets te eten. Uiteindelijk terecht gekomen in een enorme hal met allemaal eettentjes met bankjes eromheen en echt heerlijk gegeten (en gedronken) voor omgerekend 7 euro met z'n tweeën, ongelofelijk.

Verder hebben we rustig aan gedaan, lekker over de markt en de straatjes van Hoi An geslenterd, hier en daar wat gedronken; een lekker relaxte dag.

En wat ze al een paar dagen voorspelden, was vanochtend een feit: regen! En hoe! Met bakken kwam het uit de lucht. Op de planning staat een bezoek aan de Hai Van Pas en aan het Bach Ma National Park, hier zouden we dan ook een wandeling maken. Maar met de beste wil van de wereld valt hier niet veel van te maken, uitstappen bij de Hai Van Pas heeft geen zin; je ziet niks door de mist en de regen. Zo zonde... Dus maar door naar het Bach Ma National Park en hier eigenlijk hetzelfde. We rijden eerst met de bus en vervolgens met kleinere busjes helemaal de berg op, maar de geplande wandeling mogen we niet eens maken. Het schijnt dat met dergelijke regenval de bloedzuigers hier tevoorschijn komen, en dat wil je niet meemaken dat die je te pakken krijgen. Hier baal ik echt van, ik heb veel gelezen over het uitzicht hier, het moet echt geweldig zijn...nu alleen maar regen en wolken. Heel jammer. Na een kleine lunch, maar weer naar beneden, duidelijk balend allemaal.

Na ruim een uur komen we aan in Hué, waar we de komende 2 dagen blijven. Gelukkig zijn de voorspellingen voor morgen alweer veel beter; geen regen meer!

Groetjes,
Levin en Sabine

1. Moniek:
    27 maart 2017
    Dan hoop ik van harte dat het morgen niet regent! Niets aan te doen maar wel jammer dat jullie hierdoor stukken van t programma missen.
  2. Angélique:
    27 maart 2017
    Voor jullie begint alweer bijna een nieuwe dag vol avonturen. En hopelijk zonder regen!! Weltruste :-)
  3. Roy van der walle:
    28 maart 2017
    graag ook wat foto's met jullie zelf erop. Ik geloof er niks van dat jullie zelf daar zijn ;-)
  4. Sabine Frijns:
    28 maart 2017
    Ik zit toch echt zelf achter die ananas Roy, maar ach, hier is alles echt wel mooier dan die 2 kopjes uit Voerendaal;-)