Hoi An

25 maart 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

Temperatuur: 33 graden

Hoi An is een heel gezellige stad, heel sfeervol. Een mengeling van het authentieke met goede, moderne ontwikkelingen. Vooral goed voor de bevolking, want je ziet echt (en dat hebben we ons ook laten vertellen) dat de bevolking er de laatste jaren flink op vooruit is gegaan. Het schijnt een gigantisch verschil te zijn tussen nu en 10 jaar geleden. Er rijden veel fatsoenlijke auto's en de enorme hoeveelheden fietsen zijn inmiddels vervangen door brommers/scooters die echt niet allemaal heel oud en slecht zijn.

Vanochtend hebben we een leuke stadswandeling gemaakt met een bezoek aan de Japanese Bridge, het Tan Ky House (heel leuk theehuis, al vele generaties gerund door een familie), een lokale markt en the Assembly Hall of the Fujian Chinese Congregation Hall. Later hadden we vrij ter besteding en zijn we met een klein groepje op zoek gegaan naar een sportcafé, waar we morgen F1 kunnen kijken. Gevonden en gelukkig is morgen de hele dag vrij, dus wij weten waar we morgen te vinden zijn.

Vanavond met de bus naar een heel leuk restaurant buiten de stad, tussen de kruidentuinen in. Een restaurant gerund door een man en een vrouw (en oma op de achtergrond), waar we heerlijk gegeten hebben. Een lekkere barbecue met, op het vlees na, alles uit eigen tuin. Ook weer een hele aparte ervaring. En voor wie interesse heeft: loop gerust door ons huis en bekijk het. Haha, ongelofelijk.

Morgen dus rustdag/F1-dag.

Groetjes,
Levin en Sabine

1. Moniek:
    25 maart 2017
    Fijn dat jullie F1 kunnen kijken. Kijken we samen! Geniet verder!!
  2. Joni:
    27 maart 2017
    Wauw, wat moet dit ongelooflijk indrukwekkend zijn! Nu alweer benieuwd wat jullie vandaag gaan beleven :-)