Van Ben Tré naar Hoi An

24 maart 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

Temperatuur: 33 graden

Wat een leuke dag hebben we vandaag gehad, echt een om nooit te vergeten!
Vanmorgen al vroeg uit de veren omdat we al om 08.00 uur klaar moesten zijn. We starten met een prachtige boottocht over de Mekong Delta, door het echte traditionele binnenland van Ben Tré. Wat een natuur, wat een mensen, allemaal zo authentiek. De eerste stop die we maken is bij een coconutfactory, uiteraard allemaal buiten, een familiebedrijfje waar kei- en keihard gewerkt wordt...ongelofelijk. Het eerste wat opviel was de houding waarin velen hun werk deden, je kent het wel uit films, helemaal door de knieën met hun billen bijna aan de grond en zo zitten ze dan uren. Niet normaal.

Na een half uurtje weer op de boot, op naar het volgende familiebedrijfje, hier werden van een bepaald soort riet, matten gemaakt. En weer allemaal op de hurken, iedere dag van 4 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags. En dat allemaal voor een mat van hoeveel euro? Twee? Als bijverdienste verzorgen ze heerlijke soorten fruit voor ons als kijkers. Ook mogen we gewoon door hun huis, of ja een soort van, lopen naar de achtertuin. Hier ligt oma begraven met een prachtige grafsteen, een traditie die hier heel hoog gehouden wordt.

Van hieruit is het een klein stukje lopen, waar weer fietsen op ons staan te wachten. Weer door een prachtige natuur en op plekken waar geen mens komt gefietst, tot we na zo'n 10 km aankomen bij weer een familiebedrijf die ons voorziet van een echte lokale lunch. Heel apart en oh zo lekker. Hierna lagen om de hoek kleine bootjes voor ons klaar, 4 personen per boot inclusief de roeier. Je gelooft gewoon niet wat je allemaal ziet en meemaakt, alles is even mooi en onwerkelijk. Wat speciaal om dit allemaal mee te maken.

Na een half uurtje komen we per boot aan bij de bus, waarmee we op weg gaan naar het vliegveld, waar we om 18.00 uur de vlucht naar Hoi An hebben. Hier zijn we net om 21.00 uur aangekomen, nog een uurtje rondgelopen en nu lekker douchen en naar bed,

1. Jan:
    24 maart 2017
    Fantastisch, heel anders dan.....andere vakanties lijkt me.
  2. Jean:
    25 maart 2017
    Dat zijn heel wat indrukken die jullie krijgen. Wel erg leuk allemaal.
  3. Angélique:
    25 maart 2017
    Pas een paar dagen onderweg en nu al op veel bijzondere plekken geweest. :-)