En we zijn in Vietnam!!!

22 maart 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Temperatuur: 31 graden Celsius

Na een pittig, lange reis van in totaal van zo'n 18 uur, zijn we gistermiddag (plaatselijke tijd) aangekomen in Ho Chi Minh City, het voormalige Saigon. Het tijdsverschil met Nederland bedraagt deze week 6 uur, nadat in Nederland de klok een uur vooruit gezet wordt nog 5 uur.

Bij aankomst op het vliegveld stond onze reisleider, Martin, al op ons te wachten. Naar later blijkt onze Vietnamese reisleider Kim, was daar ook al. De groep (20 personen) werd bijelkaar getrommeld en met de bus naar het hotel gebracht. Bij het hotel aangekomen hebben we eerst een paar uurtjes geslapen en wat opgefrist om vervolgens een welkomstbijeenkomst bij te wonen. 's Avonds met de bus de stad in, om onze eerste Vietnamese maaltijd mee te maken. Héél lekker!!

Vanochtend om 08.30 uur in de bus, op weg naar onze eerste echte kennismaking met Ho Chi Minh City. Een grote chaos, echt volledig gekkenwerk. Een grote kriskras van brommertjes, auto's en bussen, luid toeterend en zigzaggend door elkaar. En probeer hier dan als voetganger maar eens over te steken; lachen, gieren brullen dus.
De eerste bestemming vandaag was het Reunification Palace, een paleis wat tegenwoordig alleen nog fungeert als museum. Na een uurtje door naar de Tempel van de Jadekeizer. 's Middags hebben we een bezoek gebracht aan de overdekte Thanh Market en tenslotte naar het War Remnants Museum. Al snel wordt ons duidelijk dat zo'n beetje alles hier nog draait om de Vietnamoorlog. Met name het laatste Museum laat de gruwelijkheden uit die periode heel duidelijk zien. Altijd weer heel indrukwekkend, met name door de vele foto's die er hangen.

En ik zal het waarschijnlijk nog vaker hier melden; vanavond weer heerlijk vietnamees gegeten.

Nu op tijd naar bed, want morgen staat de dag weer goed volgepland en gaan we op weg naar Ben Tre en de Mekong Delta.

Tot later!
Levin en Sabine

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos en Riny:
    22 maart 2017
    Hallo Sabine en Levin. Het 1e verslag, met wel herkenbare taferelen ; het drukke verkeer kriskras door elkaar, lijkt erg op Thailand . we verheugen ons al om het vervolg te lezen . Heel veel plezier. Groetjes oet Kunder.
  2. Moniek:
    22 maart 2017
    Gaaf hey. Als jullie thuiskomen zijn jullie toe aan vakantie. Pfff druk schema hebben jullie. Leuk om met jullie 'mee te reizen'. Geniet ze!
  3. Jean:
    22 maart 2017
    Leuke kennismaking met Azië op die manier. Ik verheug me al op het vervolg van jullie reisverslag. Groetjes uit het verre nederland
  4. Angélique:
    22 maart 2017
    New York is druk. Maar in Vietnam is chaos, lees ik hier . Voorzichtig oversteken hé! Super om weer mee te mogen reizen.
  5. Jolanda smeets:
    23 maart 2017
    Wat spannend om met zo een groep vreemden door een vreemd land te reizen, en dan ook nog door zo een mierennest hihihi.
    De laatste foto laat me denken aan auswitsch krijg er direct weer een naar gevoel bij.
    Maar net als daar zal het nare gevoel over vleugeld worden door de schoonheid van andere dingen.
    Ben benieuwd naar de rest van jullie reis.
    En laat het eten smaken hihihi.